Aquesta es la maqueta inicial de la moto de competició de l'equip MotoSpirit de l'ETSEIAT !!

Avui dia 19, a les 12h., el vestíbul de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT) s'ha omplert de  públic expectant per veure, per primer cop, la maqueta inicial de  la moto de competició que estan construïnt els 8 estudiant de l'equip MotoSpirit. Aquests 8 estudiants d'Enginyeria Industrial s'han embarcat en una aventura apassionant: dissenyar i construïr una moto per competir amb equips universitaris de tot el món el proper mes d'octubre, al circuit d'Alcañiz,  a la carrera Motostudent . MotoSpirit va a per totes!!

| UPC
L'equip MotoSpirit amb la maqueta inicial del seu prototip
L'equip MotoSpirit amb la maqueta inicial del seu prototip | UPC

MotoSpirit és un grup de vuit estudiants i estudiantes de l’últim curs d’enginyeria industrial de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT). Aquests vuit estudiants assessorats pel professor Miguel Ángel González-un expert en la matèria- treballen dissenyant, desenvolupant i construint el prototip d'una moto amb la qual participaran a la competició universitària Motostudent, a la que  s’enfrontaran amb universitats de tot el món a l'octubre de 2014 en el circuit de Motorland Aragón (Alcañiz).

Els vuit estudiants de l’Escola Tècnica Superior d’Enginyeries Industrial i Aeronàutica de Terrassa (ETSEIAT)  s’han embarcat en una apassionant aventura: dissenyar i construir una moto de competició per intentar ser els mes ràpids davant altres universitats del món.

MotoSpirit porta molts mesos treballant en el desenvolupament de la seva moto, que serà molt semblant a les que es poden veure a les competicions professionals, perquè contindrà els darrers avanços tecnològics i un disseny atractiu, original i molt esportiu.

Els membres de l'equip d’estudiants de la Universitat Politècnica de Catalunya·Barcelona Tech (UPC) al Campus de Terrassa presentaran el proper dia 19 de febrer a les 12h a l’ETSEIAT la maqueta del prototip a escala real i tot el treball realitzat fins al moment en aquest projecte. Durant l’acte, el departament de disseny de l’equip MotoSpirit  desvetllarà un dels secrets millor guardats: el disseny del prototip, al que han dedicat molt temps i esforç per tal que el concepte de la motocicleta  estigui a punt per a aquest dia.

A la presentació també assistiran les empreses que estan col·laborant amb aquests estudiants per mostrar-los les evolucions del projecte. Algunes d’aquestes empreses participaran activament  en l'acte, per augmentar les sinergies que MotoSpirit estableix entre el món empresarial i l'universitari.

Segons explica Gemma Solè, una de les components de l’equip, “ara  ja podem mostrar l’aspecte de como serà la nostra moto, i per tant tenim per davant els mesos  mes intensos i mes apassionants de  treball. Tenim també  moltes ganes de veure rodar per primera vegada la moto i sobre tot necessitem que  el nostre pilot pugui acostumar-se al disseny que hem elaborat abans d'arribar a la carrera d'octubre” argumenta Solè.

Campanya de crowdfounding

L’equip MotoSpirit ha iniciat una campanya de Crowdfunding  amb la plataforma GOTEO amb la que en 40 dies haurien de recaptar 3.500 €  per poder tirar endavant el seu projecte. Amb aquesta quantitat i el suport de les empreses col·laboradores la motocicleta estarà a punt per competir amb els millors equips universitaris del món.

Característiques tècniques: xassis tubular de fibra de carboni
S'obre el teló!! Comença l'aventura!!
S'obre el teló!! Comença l'aventura!! | UPC

-Xassís tubular de fibra de carboni. Aquesta és una tecnologia poc experimentada i estudiada en el món del motociclisme de competició que proporciona uns valors de rigidesa i lleugeresa a la motocicleta per sobre dels sistemes convencionals.

-Regulació màxima dels paràmetres generals de la moto (distància entre eixos, avanç, comportament suspensions, distribució de pes, desenvolupament final, etc.) Per proporcionar la màxima adaptabilitat a les variabilitats de l'entorn (pilot, circuit, climatologia).

-Disseny del carenat de la motocicleta mitjançant la construcció d'una maqueta de clay a escala 1:1, un tipus d'argila industrial utilitzat per les primeres marques per a l'elaboració dels conceptes i que permet optimitzar l'aerodinàmica, ergonomia i estètica de la motocicleta .

17/02/2014