Els IKEA Hackers de l'Escola d'Enginyeria de Terrassa

Amb vuit paraigües IKEA, uns quants motllos IKEA per fer polos, marionetes de dit IKEA, portallapis de reixa IKEA i una taula IKEA, els estudiants Juli Serrano, Rebeca Zafa i Guillermo Fosalba que cursen el Grau de Disseny Industrial i Desenvolupament del producte de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) de la UPC han construït un atractiu i divertit futbolí per a nens i nenes. Aquest és un exemple  dels quatre objectes nous que estudiants del Campus de la UPC a Terrassa han creat partint de components IKEA i que exposaran a Sabadell  aquest mes de juliol. Els estudiants, a més, impartiràn tallers oberts a tota la família al Restaurant IKEA Sabadell. Feu clik al títol de la notícia per conèixer els detalls dels quatre projectes

Tauleta de nit realitzada a partir d'arxivadors IKEA i làmpada feta amb llàpisos IKEA | UPC

Estudiants del grau d’Enginyeria de Disseny Industrial i Desenvolupament del Producte de  l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) han dissenyat i construït una sèrie de productes nous, amb el clàssic manual de muntatge propi d’IKEA, partint de peces i components que pertanyen a tota mena de  productes IKEA.  Aquesta  és una iniciativa docent del professor José Luis Lapaz dins de l’assignatura Metodologia del Disseny i que porta per nom IKEA Hackers. L’objectiu de la iniciativa és estimular la creativitat dels estudiants.

Amb vuit paraigües IKEA, uns quants motllos IKEA per fer polos, marionetes de dit IKEA, portallapis de reixa IKEA i una taula IKEA, els estudiants Juli Serrano, Rebeca Zafa i Guillermo Fosalba que cursen el Grau de Disseny Industrial i Desenvolupament del producte de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) de la UPC han construït un atractiu i divertit futbolí per a nens i nenes. Marta Alonso, Esperanza Porcel i Ivet Pubill de la mateixa EET han construït dues làmpades amb un bon grapat de llapissos IKEA. Diego Gutiérrez, Sergi Martínez, Daniel Morales i Gabriela Palmera ha estat capaços d’imaginar, dissenyar i construir una pràctica tauleta de nit amb 10 arxivadors de fusta IKEA. Per últim, Víctor Alarcón, Marc Garcia i Leire Trigueros han dissenyat i construït un sofà amb sabaters de plàstic, una taula i un coixí, tot plegat també estret del catàleg d’IKEA.

Aquests són alguns exemples de l’exposició IKEA Hackers que es podrà veure a partir del dia 4 de juliol a IKEA Sabadell i que inclourà també una barbacoa fabricada a partir d’una paperera i un eixuga vaixelles Aquests són alguns exemples de l’exposició IKEA Hackers que es podrà veure a partir del dia 4 de juliol a IKEA Sabadell i que inclourà també una barbacoa fabricada a partir d’una paperera i un eixuga vaixelles, dissenyada per Alejandra Godó i Sandra Gotès; o un carretó realitzat a partir de caixes de fusta i altres elements de mobiliari IKEA. L’exposició és el resultat d’alguns dels treballs que han realitzat estudiants de l’Escola d’Enginyeria de Terrassa (EET) dins de l’assignatura Metodologia del Disseny, una iniciativa del professor José Luis Lapaz que pretén estimular la creativitat dels estudiants. El desafiament que va plantejar Lapaz als seus estudiants consisteix en conèixer a  fons el catàleg de productes IKEA i partint del components d’un o de varis dels seus productes, crear-ne un de nou, amb una forma totalment nova i una funcionalitat diferent.

Els treballs, a més, han d’incorporar un pòster explicatiu amb l’esquema del procés creatiu i també el clàssic i conegut manual d’instruccions IKEA. Els objectes de nova creació han d’estar batejats de la mateixa manera que IKEA bateja els seus productes originals, en l’idioma suec. Així, per exemple, el futbolí és el JALKAPALLO PÖYTA, la tauleta de nit és la KNUFFNASS, el sofà es diu BEKVÄM LADA i el carretó és diu SKOTTKÄRRA. Alguns dels treballs, com ara el futbolí, inclouen un vídeo que es pot veure a You Tube on els estudiants expliquen i mostren pas a pas tot el procés de transformació i fabricació.

Els estudiants autors d’aquets treballs oferiran al Restaurant d’IKEA Sabadell, el proper dia 4 de juliol a partir de les 18h, un taller informatiu i obert en el qual explicaran com han realitzat les seves creacions.

Com fer un futbolí per a nens i nenes amb paraigües IKEA
Futbolí construït amb paraigües IKEA, motllos per a pols, i portallapissos IKEA
Futbolí construït amb paraigües IKEA, motllos per a pols, i portallapissos IKEA | UPC
02/07/2015